ONZE KRACHTIGE KETEN IS GEEN SPA ROOD

Onze keten is sterk. En onze keten wordt alsmaar sterker, jaar in, jaar uit. Dat weten wij allemaal, en we ervaren het door het steeds dichter worden van ons netwerk. De lijntjes zijn kort. Laten we dat koesteren. Laten we er trots op zijn samen zo’n club van gelijkgestemden te vormen. Dat gevoel mogen we ook naar buiten uitdragen. Waarom zouden we het voor onszelf houden? Wij zien de voordelen van EPAL en we staan daar achter. Pal.

Maar waarom willen we dan geen Spa Rood zijn? Dat is toch een merk dat in heel Europa beroemd is? Marktleider zelfs. Niet de minste dus. Waarom wil EPAL dan geen Spa Rood zijn?
Bestel maar eens een Spa Rood op een terras. De kans bestaat dat de ober zonder met de ogen te knipperen Sourcy of Bar-le-Duc naar uw tafel brengt. En veel consumenten hebben het niet eens door. Het probleem dat Spa als groot merk heeft, is dat het synoniem is geworden voor bruisend water, voor de hele sector dus. De consument vindt het niet spannend genoeg om de ober terug te fluiten. Het water bruist toch?

EPAL is een A-merk in de distributieketen. Een merk met een wereldwijde zichtbaarheid moet natuurlijk beschermd worden. EPAL doet dit door te kiezen voor een onvervreemdbare identiteit. EPAL heeft wat dat betreft meer gezicht dan Spa Rood. Daarom heeft EPAL voor een helder en onderscheidend logo gekozen met de letters EPAL in een ovaal. De landenorganisaties voegen daar hun eigen landen kenmerk aan toe, in het geval van Nederland werd dit EPAL Nederland.

De pallets van EPAL zijn uniform herkenbaar. Op de linker klos staat altijd het herkenbare logo van EPAL of de letters EUR gebrand in het ovaal. Op de rechter staat eveneens EPAL of één van de veertien andere door EPAL toegestane logo’s. Zo hebben alle landen die EPAL pallets produceren dezelfde uitstraling. Pallets zonder deze zichtbare kenmerken van EPAL voldoen niet aan de hoge kwaliteitseisen die de basis vormen voor het merk EPAL. De kwaliteit van deze pallets kan EPAL dus zeker niet garanderen.

De huiskleuren van EPAL zijn blauw en wit. Deze kleuren komen terug in alle in- en externe communicatie van EPAL. Websites, magazines of nieuwsbrieven hebben altijd blauw-witte elementen in de opmaak. Laten we zorgen dat EPAL óns merk blijft. EPAL is niet “Die ene van die pallets, Euro of Chep ofzo.” EPAL is geen synoniem voor elk pallet, dat is haast een belediging. EPAL staat garant voor ongekende kwaliteit en een ijzersterk netwerk binnen een supersterke keten. Pal voor EPAL!

Dit is één van de artikelen uit de jubileum editie van de EPAL STARS, download de hele editie als pdf >>