Persbericht EPAL: SAFETY FIRST – nu ook voor chemische pallets

EPAL, de grootste organisatie voor kwaliteitsborging van houten ladingdragers ter wereld, introduceert EPAL chemische pallets van gewaarborgde kwaliteit. Licenties voor CP-pallets van gewaarborgde kwaliteit kunnen nu bij EPAL worden aangevraagd.

Düsseldorf, 16 november 2017 – Onder het motto ‘de chemie is goed’ lanceert de European Pallet Association e.V. (EPAL) tijdens zijn persconferentie in Düsseldorf de EPAL CP-pallets van onafhankelijk gewaarborgde kwaliteit. Hiermee wordt EPAL’s bestaande en zeer succesvolle portfolio aan ladingdragers uitgebreid met nog eens negen houten ladingdragers van gewaarborgde kwaliteit, om zo een ondersteunende rol te kunnen spelen in de chemische industrie en daarbuiten.

EPAL past zijn erkende en beproefde systeem van standaardisering en onafhankelijke kwaliteitsborging toe op deze populaire chemische pallets, en vult zodoende een gat in de logistieke keten van de chemische industrie.

Als gevolg van prijsconcurrentie en het gebrek aan onafhankelijke kwaliteitsborging voldeden chemische pallets in het verleden vaak niet aan de eisen voor een veilig transport van chemische producten. EPAL kreeg van de kant van stakeholders uit de chemische industrie vaak de vraag waarom er geen chemische pallets van EPAL bestonden. EPAL voorziet nu in deze behoefte aan veilige chemische pallets.

De CP-pallets van EPAL, die voldoen aan de voorschriften uit het Technisch Regelwerk van EPAL, zullen vanaf 1 januari 2018 op de markt beschikbaar zijn. Alle EPAL CP-pallets zijn behandeld volgens de norm ISPM 15 en geschikt voor internationaal goederenvervoer.

De lancering zal plaatsvinden in alle landen ter wereld waar EPAL-gelicenceerde pallets worden geproduceerd en gerenoveerd/gerepareerd.

Martin Leibrandt, CEO van EPAL: “Ik ben verheugd dat EPAL aan de vraag van de klant heeft weten te voldoen door een belangrijke nieuwe component toe te voegen aan het bestaande aanbod aan hoogwaardige houten ladingdragers. Het is nu aan klanten bij wie de vraag naar CP-pallets van EPAL speelt, om ook in de logistieke keten van de chemische industrie te vertrouwen op onafhankelijk geteste kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid.”

Over EPAL:
De European Pallet Association e.V. (EPAL) staat garant voor een soepele goederenstroom in de logistieke wereld, met ruim 450 miljoen EPAL Euro-pallets en 20 miljoen boxpallets in de grootste open uitwisselingspool ter wereld. EPAL werd in 1991 opgericht als overkoepelende organisatie van gelicenseerde producenten en reparateurs van EPAL-ladingdragers, en is wereldwijd
verantwoordelijk voor hun constante kwaliteit. EPAL-pallets worden gemaakt van duurzaam geproduceerd CO2-neutraal hout; ze kunnen worden gerepareerd en gerecycled, en dankzij hun grote mate van beschikbaarheid beperken ze de transportafstanden.

Als geregistreerde vereniging streeft EPAL geen commerciële belangen na en neemt ze al haar Beslissingen in het belang van haar industriële, handels- en logistieke partners. EPAL wordt in meer dan dertig landen vertegenwoordigd door veertien Nationale Comités, die zich tot doel hebben gesteld de EPAL-doelstellingen ten uitvoer te brengen.

Meer informatie voor de pers:
European Pallet Association e.V. (EPAL)
Andrea Engels
Tel: +49 (0) 211 98 480 48 90